24 Eylül 2009 Perşembe




Sonunda bu kitabıda okudum Emre KONGAR'ın Herkesden birşey öğrendim isimli kitabını ...Ve acık söylemem gerekirse hayranda kaldım kendine .25 yaşında bir üniversitede bölüm kuran birisi düşünün ve tüm hayatını sosyolojiye ayıran en önemlisi toplum bilinci üzerinde birşeyler ile uğraşan biri ...Kitabı okudukça Emre Beyin yaptıkların uğraşlarını görünce kendimle kıyaslamaya çalıştım .Tabi kıyaslamam bir hata ayrı bili durum burasıda hani onun yaptıkları ve benim yapmaya çalıştıklarımla falan filan acayıp büyük bir fark var biz sanırım hiç bişey yapmıyoruz demek den başka bişey oluşamadı beynimde.


Emre Kongar… İz bırakmayı başaran adam… Zamanının tanığı hemde nasıl bir tanık tamamen tarih yüklü diyebilirim kendi adıma…

“Herkesten Bir Şey Öğrendim”, yakın zamanda yayımlanan bir tür hatıra kitapı Emre KONGAR'ın. Feridun Andaç sormuş, Emre Kongar cevaplamış. Andaç, hem Kongar’ı kendisiyle yüzleştirmiş, hem de dönemine ilişkin tanıklıklarını anlattırmış. Ortaya renkli bir söyleşi, Kongar’ın yetişme şartları ve bugünkü birikiminin oluşma serüveni çıkmış. Kitapta sadece Kongar’ın yaşam öyküsü değil, gündemdeki konulara dair görüşleri de yer verilmiş.

Feridun Andaç, toplamda elli saat kadar süren otuz üç görüşme yaparak Kongar’ın yaşamının yanı sıra Türkiye’nin 1940 sonrası tarihsel, toplumsal ve kültürel serüvenini de çıkarmış ortaya.

Kitabı okumayan herkese şiddetle tavsiye edilir bu güzel kitap .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder